2017 - Året som passerat - Q2

2017-12-28

April

1 april landade mina föräldrar i Sverige igen efter nästan två veckor i Japan. Med sig hade de två underbara knivar från Aritsugu i Kyoto! Bättre än så här blir det inte!

7 april var en dag som förändrade Stockholm - terrorattacken på Drottninggatan var ett faktum. Hela centrala Stockholm tömdes på människor och när vi vågade oss hem på kvällen, var det som att befinna sig mitt i en zombieapokalyps. Tysta lunkade folk ut från stan medan Johan och jag gick emot alla för att ta oss hem.

9 april fick jag med mig Johan ut till Nacka Strand. Jag ville kolla in området lite och ta lite fler kort på visningslokalen. Men, när vi kom fram insåg vi att de hade flyttat visningslokalen till vår trappuppgång och när vi gick upp för trappan förstod vi att dörren till vänster var ingången till våran lägenhet! Trots avspärrningar kunde vi inte låta bli smyga in... Där stod vi och tittade runt i vår lägenhet!

Maj

6 maj åkte jag ut till Gröna Lund med kameran över axeln och gick tillbaka mot Strandvägen medan solen gick ner. Det blev ett par riktiga pangfoton om ni frågar mig! Kolla bara på de här!

12 maj var en himla rolig dag på jobbet... Prins Carl Philip var på besök och jag fick äran att springa efter som en svans och fota honom!

Senare på eftermiddagen publicerade Hovet mina bilder på sina sociala medier och på kungahuset.se! Riktigt, riktigt kul!

Välkommen till DICE, Prins Carl Philip... och tack för selfien!

Samma helg var Johans polare på besök! En sov på soffan och den andra fick sin skönhetssömn på en luftmadrass på golvet ^^ Det blev en kväll i VIP-båset på ett uteställe med 18-årsgräns ^^ Herregud va gamla vi kände oss!!! Tant Nathalie, yep. Dagen därpå steppade vi upp lite och åt middag på Djuret och shit va stiliga mina bordsherrar blev när vi började göra oss redo! När vi kom fram beställde vi in avsmakningsmenyn med tillhörande vinpaket. Charkbricka till förrätt, därefter 4 mellanrätter och en osttallrik innan efterrätten kom in. Vi avslutade middagen med varsin Hot Shot innan vi gick vidare in till Tweed. Himla mysigt ställe med stora och härliga fåtöljer!

14 maj var det äntligen dags att få besöka den första färdiga lägenheten ute vid Nacka Strand i No 4! Lägenheten vi besökte låg på samma våning som vår, våning 5, men där slutade också likheterna. Den här lägenheten var på 133 kvm och låg längst fram i första flygeln. För 13,3 miljoner var utsikten var helt enastående, såklart.

Nyfikna som vi var tog det inte lång tid innan Johan frågade när det kan bli aktuellt med inflyttning. Tjejen förklarade att första etappen hade preliminär inflyttning under november, medan etapp två hade det först i mars. Det visade sig att vi tillhörde etapp 1!! Det innebar alltså att vi hade preliminär inflyttning drygt 6 månader senare!!!

19 maj var det sommar i luften, strålande sol och lönehelg - helt omöjligt att få plats på någon av Stockholms uteserveringar med andra ord... Men vad gjorde det när vi har en arbetsplats med ~20 terrasser!? Vi kilade förbi glasbanken och köpte med oss lite vin och öl, sedan slog vi oss ner på en av terrasserna med sol på jobbet! Så himla lyxigt att kunna göra så om ni frågar mig.

Vi satt där till solen gick ner, pimplade lite vin och skvallrade som bara vi kan!

Att få plats på eftertraktade Frantzén är allt annat än lätt. Plötsligt fick jag syn på ett inlägg på Instagram om deras kommande Open to the Public. Jag skrev en kommentar och frågade hur många till de kommer köra, eftersom det är helt omöjligt att få en bordsreservation! Ett par minuter senare fick jag ett privat meddelande:

- Hej! Bara för att jag gillar Battlefield så mycket, kan jag fixa ett bord till nästa popup. Vilken dag vill ni gå?"

Det blev en riktigt lyckad kväll. Vi började med en riktigt bra drink på deras systerbar, därefter ett inledande glas rosé. Vi beställde in vinpaketet och valde våra rätter... Sen drog det hela igång och herregud vilka smaker de bjöd på. Jag har ätit på många restauranger nu, men aldrig känt att någon varmrätt varit den bästa hittills. Men nu, herregud den där gösen... Kärlek!!! När vi andra beställde in varsin efterrätt, beställde Johan in en omgång till av gösen ^^

Frantzén Frantzén Frantzén

Juni

I början på juni gick en dröm i upplevelse - vi fick tag i biljetter till British GP i Silverstone! Vi båda var helt lyriska, men vågade inte riktigt tro på det förrän vi hade biljetterna i handen, vilket vi inte hade ännu...

I mitten på juni packade vi våra resväskor och hoppade på flyget till Kreta, tillsammans med tjocka släkten på Tinas sida. Nu väntade en vecka av sol, mat, bad, sol, mat och lite mer badande!

Midsommarhelgen spenderades delvis i Västervik, men även ute på Gränsö! Vi grillade 1 kg oxfilé och slog en egen bearnaisesås (som vanligt) och till det serverade vi en gigantisk potatissallad! Vi snapsade, skålade och sjöng (om och om igen) den numera nya midsommarlåten "Ronnys Ponny" ^^ Dessutom åkte bikinin på och vi badade bubbelkopp när mörkret lagt sig!